Natur

Natur
Vattenfallet i Munka Ljungby. Har ni svårt för att lämna kommentar så mejla mej istället plato@telia.com

torsdag 8 februari 2018

Dammarna 8/2

Idag blev det lite folk vid våra dammar,
isen kunde varit bättre, ca 4 cm kärnis ute på dammen
men runt kanterna höll den inte så man fick
gå ut på en planka.
Tomas P och jag kom först, sen Lasse P, Kaj N
det var bara vi som fiskade.
Men även Boris, Gösta, Ronny o Bengt J
var där.
Tomas P

Gösta käkar en banan innan han ska prova isen

Tomas o jag, idag tog jag första fisken men jag släppte tillbaks den
tyckte den va så blank o fin hade även riktigt fina fenor
den vägde nog ca 1,2kg,

Här är Gösta ute på promenad, han ska ev meta mört
för att kunna fiska gädda

Tomas fick en fin fisk efter att han haft flera hugg

Här bankar han den.
Även Lasse P tog en liten fin fisk, men han
fiskade i övre dammen så jag har inga bilder på den.
I morgon ska Lasse o Björn åka upp och va med på
Pimpel SM i Mälaren, vi önskar dem
Skitfiske.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar