Natur

Natur
Vattenfallet i Munka Ljungby. Har ni svårt för att lämna kommentar så mejla mej istället plato@telia.com

tisdag 8 maj 2018

8/5 Lagan Gröningen mm

Kaj N tog en fin Lax idag på 7 kg
det var hans allra första lax.
Grattis Kaj
Kl 10 idag körde Gösta B o jag till Lagan,
vi skämtade lite på väg upp, att om vi får fisk blir det
den gamla vägen hem och i Vallberga ska den som
fått fisk bjuda på glass på Signes

Fem i tolv böjde sej spöet ordentligt,
det var en lax på 11,5 kg som bitit på min
koppar wiggler

Det var en riktigt fin lax,
Stort tack till Jan Tid som håvade och
hjälpte till att bära den till invägningen

13,30 var det Kjell Bäckheds tur 7,2 kg vägde den
Grattis

Så här fint bor Börje o Bibbi,
men stackars Bibbi som inte har blivit
bra i armen ännu så hon får bara titta på.

Det var en honlax så du hade rätt Jan

Så stor lax vill jag inte ha fler gånger,
min frys som jag även använder när jag
rensar o filear är bara 60 cm så det
var ett jäkla jobb.

En filé styckades till portions bitar 

och vakuum packades

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar